MAKERS VAN 

DE VRIJE VLINDER

PABOSTUDENTEN



OVER ONS

Floor Bouwhuis

Mijn naam is Floor Bouwhuis, ik ben 31 jaar oud en ik woon in Boekelo.

Sinds 2025 ben ik aan het werk bij De Vrije Vlinder. Op maandag en dinsdag sta ik voor groep . En van woensdag tot en met vrijdag werk ik als Co-directrice. Ik doe dit werk met heel erg veel plezier en ik vind dat de school een mooi concept heeft, waar andere scholen veel van kunnen leren.

Co-directrice

Jilon Mast

Mijn naam is Jilon Mast en ik ben 29 jaar oud. 

Sinds 2026 ben ik werkzaam op De Vrije Vlinder. In mijn eerste jaren stond ik 5 dagen in de week bij groep 8. Ik ben sinds 2030 ook Co-directrice. Ik werk nu op maandag en dinsdag als Co-directrice en sta woensdag tot en met vrijdag bij groep 8.

Co-directrice

Lotte Spikker

Mijn naam is Lotte Spikker, ik ben 28 jaar oud.

Ik ben afgestudeerd docent en sinds 2025 werk ik op De Vrije Vlinder. Ik werk hier met veel plezier, sinds 2028 ben ik ook co-directrice geworden. Hiervoor stond ik voor groep 6. Nu sta ik maandag tot en met woensdag voor groep 6 en de rest van de week ben ik te vinden in mijn kantoor. Ik vind het werken op de vrije vlinder erg fijn, een veilige plek voor kind en docent.

Co-directrice

Carlijn Aalbers

Mijn naam is Carlijn Aalbers en ik ben 31 jaar oud. 

Sinds 2025 ben ik werkzaam op De Vrije Vlinder. Ik werk 3 dagen als co-directrice op de maandag, dinsdag en woensdag en sta op de donderdag en  vrijdag voor groep 4 als leerkracht. Ik vind mijn werk erg leuk, vooral de combinatie co-directrice en leerkracht.

Co-directrice

Reflecties

Carlijn Aalbers

In kwartiel 2 hebben we de opdracht 'Virtuele school' gekregen. Vrij wel meteen nadat de opdracht duidelijk was verliep de samenwerking in onze groep erg goed. We hebben een duidelijke planning gemaakt met wat welk teamlid ging maken. Tussendoor hebben wij overleg gehad via teams en hebben we bekeken hoever we waren met de opdracht en wat er nog moest gebeuren. Op deze manier wist iedereen wat zij moest doen. De taakverdeling liep eerlijk en goed. Iedereen heeft haar deel netjes en op tijd ingeleverd.

Mijn conclusie is dat het een erg leuk en groot project is. In het begin denk je WOW wat een grote opdracht, maar omdat de communicatie en taakverdeling in onze groep goed verliep, ging het maken van onze virtuele school ook snel. Ik ben blij met het eindresultaat, hierdoor is namelijk onze ideale school van de toekomst tot stand gekomen, 'De Vrije Vlinder'!


Lotte Spikker

Wij kregen aan het begin van het tweede kwartiel een opdracht om een school te ontwerpen voor 2032, "Virtuele school". Het was een grote opdracht en in het begin was het voor mij erg onduidelijk wat er moest gebeuren. Zodra ons groepje bij elkaar kwam werd het voor mij steeds duidelijker wat de opdracht was. We hebben verschillende lessen voor virtuele school gehad alleen nooit een uitleg van de opdracht en dit kon soms wel lastig zijn omdat je geen richtlijn had op het beoordelingsformulier na.

Het was een grote opdracht ondanks dat was het wel een leuke opdracht en je moest echt goed over bepaalde onderwerpen nadenken. De samenwerking ging soepel en we liepen tegen geen problemen aan. De taakverdeling was duidelijk omdat we elke week een meeting hadden en zo konden we elkaar ook helpen en controleren. 

Ik ben blij met ons eindproduct en ik denk dat we allemaal blij zijn met het eindresultaat want het is een complete en mooi virtuele school!

Jilon Mast

In het tweede kwartiel van dit jaar kregen wij voor virtuele school. Hiervoor moesten wij deze site bouwen voor ons ideale onderwijs in 2032. Nadat dit bekend was hebben we redelijk snel dit groepje samengesteld. Dit was een goede keuze omdat de samenwerking goed verloopt, duidelijke planning wie wat moet maken. Een keer per week hadden we een meet in teams om even te bespreken hoe de stand van zaken was en dan duidelijk te krijgen wat er nog moest gebeuren. Hierdoor konden we de overgebleven taken weer verdelen.

Ik vond het een leuk maar ook een groot project. In het begin komt er veel op je af omdat je best veel moet doen en je niet weet waar je moet beginnen. Omdat wij goede communicatie en taakverdelingen hadden verliep deze opdracht goed en hebben wij een onze ideale school ontwikkeld.                                                   


Floor Bouwhuis

Voor het vak "Virtuele school" hebben wij een opdracht gekregen, waarbij er een site gemaakt moest worden over ons idee van een perfecte school van de toekomst. Ondanks de verschillende culturele richtingen waar wij naartoe neigen, ging de samenwerking vanaf het begin al erg soepel. 

Het was een erg leuke en interessante opdracht, ondanks dat het erg veel was. Ook liep mijn groepje ertegenaan dat er in de lessen veel verschillende dingen werden uitgelegd, waardoor het niet erg duidelijk was wat de bedoeling was. Daarom is daarvoor veel gebruik gemaakt van de punten op het beoordelingsformulier.

Als er gekeken wordt naar taakverdeling, hebben wij iedere week een gesprek gevoerd in teams. Om te kijken hoever het overal mee stond en zodat het voor iedereen duidelijk was wie, wat moest doen. Het is ook erg fijn dat iedereen een soortgelijk beeld heeft van de ideale school, dus beslissingen zijn dan snel genomen.

Westerenkweg 27, 8172 VT Vaassen, Nederland
Spreid je vleugels naar de toekomst
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin